Ei vain sähköisesti

Teknisen isännöitsijän Hannu Lievosen päivä alkaa useimmiten sähköisesti. Kiinteistön vuokralaiset ja eri sidosryhmien edustajat ottavat yhteyttä ja viestivät omista asioistaan sähköpostilla puhelinta unohtamatta. Sähköisessä muodossa ovat myös huoltokirjat ja kiinteistötekniikkakin hallittavissa etänä. Kaikkea ei kuitenkaan voi hoitaa digimaailmassa vaan sujuva yhteistyö niin asiakkaiden kuin urakoitsijoiden ja eri toimijoiden kanssa vaatii läsnäoloa. 

  • Ihan normaalia kanssakäymistä arjessa tarvitaan, toteaa Hannu ja jatkaa, että hyvät hetket, kohtaamiset ja onnistumiset auttavat jaksamaan silloin kun kaikki ei sujukaan suunnitellulla tavalla. Tilanne on se mikä se on, silloinkin kun se on vaikea.

Leimaa antava piirre teknisen isännöitsijän työpäivässä on vaihtelevuus. Sen, missä järjestyksessä päivittäiset työtehtävät hoidetaan, määrää erilaiset tilanteet, tapahtumat ja asiakkaiden vaihtelevat tarpeet. 

  • Teknisesti selviltä tuntuvissa asioissa, pitää ratkaisua osata ajatella myös asiakkaan näkökulmasta. Talouden ja toimivuuden lisäksi yksittäistä ratkaisua on mietittävä kokonaisuuden kannalta koska juuri nyt menetetty euro saattaa jatkossa tuoda moninkertaiset säästöt, jatkaa Hannu. 

Hallinnolliset tehtävät ja niihin liittyvät rutiinit ovat tietysti osa myös teknisen isännöitsijän työtä niin Tiedepuistossa kuin aiemmassa Reumasäätiön Heinolan sairaalassa, josta Hannu nykyiseen tehtäväänsä tuli kymmenisen vuotta sitten.