Jesse Reponen
Toimitusjohtaja
Heini Heikkilä
Palvelu- ja yhteysvastaava
Jesse Reponen
Toimitusjohtaja
Heini Heikkilä
Palvelu- ja yhteysvastaava
Hannu Lievonen
Tekninen isännöitsijä
Hanna Kopra
Koordinaattori
Hannu Lievonen
Tekninen isännöitsijä
Hanna Kopra
Koordinaattori
Monipuolisesti ja ammatillisesti läsnä
Toimitusjohtajamme Jessen työpäivä täyttyy hallintoon, talouteen, kiinteistön ylläpitoon ja tilojen vuokraukseen liittyvistä tehtävistä. Päätteellä vilisee budjetoinnin, talousseurannan, laskutuksen ja erilaisten tilojen ylläpitoon liittyvien järjestelmien numeromuotoista dataa.
”Työpäivät vaihtelevat hyvinkin paljon, toteaa Jesse ja jatkaa, että jonakin päivänä saatan tosiaan istua koko päivän tietokoneen ääressä tehden erilaisia raportteja ja laskelmia. Meillä on vahva itsejohtamisen kulttuuri ja se edesauttaa itsenäistä työskentelyä ja luo vahvan luottamuksen niin, että välillä on mukava käydä kesken työpäivän vaikkapa pikaisella kävelylenkillä”.
Monipuolisesti ja ammatillisesti läsnä
Toimitusjohtaja Jesse Reposen työpäivä täyttyy hallintoon, talouteen, kiinteistön ylläpitoon ja tilojen vuokraukseen liittyvistä tehtävistä. Päätteellä vilisee budjetoinnin, talousseurannan, laskutuksen ja erilaisten tilojen ylläpitoon liittyvien järjestelmien numeromuotoista dataa.
”Työpäivät vaihtelevat hyvinkin paljon, toteaa Jesse ja jatkaa, että jonakin päivänä saatan tosiaan istua koko päivän tietokoneen ääressä tehden erilaisia raportteja ja laskelmia. Meillä on vahva itsejohtamisen kulttuuri ja se edesauttaa itsenäistä työskentelyä ja luo vahvan luottamuksen niin, että välillä on mukava käydä kesken työpäivän vaikkapa pikaisella kävelylenkillä”.
Jokainen päivä on erilainen
Heini tuli ensimmäisen kerran Tiedepuiston aulapalveluun kesätöihin jo vuonna 2006 ja palasi takaisin nykyisiin tehtäviinsä keväällä 2019 kolmen vuoden poissaolon jälkeen. Ilokseen hän totesi, että osa asiakaskunnasta ja talon vuokralaisista ovat säilyneet samoina. Yhteistyö käynnistyi ja sujuu hyvin edelleenkin niin heidän kuin uusienkin asiakkaiden kanssa.
”Haastavinta arjessa ovat ajankäyttö ja asioiden priorisointi. Yleensä kiire syntyy niin kuin palvelutilanteissa yleensäkin siitä, että asiakkaat tulevat pisteeseen yhtä aikaa, jolloin väistämättä syntyy jonoa ja pientä odotusta. Välillä tuntuu siltä, että pitäisi olla useammassa paikassa yhtä aikaa, naurahtaa Heini ja toteaa, että hyvin on kuitenkin tähän asti pärjätty.”
Jokainen päivä on erilainen
Heini tuli ensimmäisen kerran Tiedepuiston aulapalveluun kesätöihin jo vuonna 2006 ja palasi takaisin nykyisiin tehtäviinsä keväällä 2019 kolmen vuoden poissaolon jälkeen. Ilokseen hän totesi, että osa asiakaskunnasta ja talon vuokralaisista ovat säilyneet samoina. Yhteistyö käynnistyi ja sujuu hyvin edelleenkin niin heidän kuin uusienkin asiakkaiden kanssa.
”Haastavinta arjessa ovat ajankäyttö ja asioiden priorisointi. Yleensä kiire syntyy niin kuin palvelutilanteissa yleensäkin siitä, että asiakkaat tulevat pisteeseen yhtä aikaa, jolloin väistämättä syntyy jonoa ja pientä odotusta. Välillä tuntuu siltä, että pitäisi olla useammassa paikassa yhtä aikaa, naurahtaa Heini ja toteaa, että hyvin on kuitenkin tähän asti pärjätty.”
Ei vain sähköisesti
Teknisen isännöitsijän, Hannun päivä alkaa useimmiten sähköisesti. Kiinteistön vuokralaiset ja eri sidosryhmien edustajat ottavat yhteyttä ja viestivät omista asioistaan sähköpostilla puhelinta unohtamatta. Sähköisessä muodossa ovat myös huoltokirjat ja kiinteistötekniikkakin hallittavissa etänä. Kaikkea ei kuitenkaan voi hoitaa digimaailmassa vaan sujuva yhteistyö niin asiakkaiden kuin urakoitsijoiden ja eri toimijoiden kanssa vaatii läsnäoloa.
”Ihan normaalia kanssakäymistä arjessa tarvitaan, toteaa Hannu ja jatkaa, että hyvät hetket, kohtaamiset ja onnistumiset auttavat jaksamaan silloin kun kaikki ei sujukaan suunnitellulla tavalla. Tilanne on se mikä se on, silloinkin kun se on vaikea.”
Ei vain sähköisesti
Teknisen isännöitsijän Hannu Lievosen päivä alkaa useimmiten sähköisesti. Kiinteistön vuokralaiset ja eri sidosryhmien edustajat ottavat yhteyttä ja viestivät omista asioistaan sähköpostilla puhelinta unohtamatta. Sähköisessä muodossa ovat myös huoltokirjat ja kiinteistötekniikkakin hallittavissa etänä. Kaikkea ei kuitenkaan voi hoitaa digimaailmassa vaan sujuva yhteistyö niin asiakkaiden kuin urakoitsijoiden ja eri toimijoiden kanssa vaatii läsnäoloa.
”Ihan normaalia kanssakäymistä arjessa tarvitaan, toteaa Hannu ja jatkaa, että hyvät hetket, kohtaamiset ja onnistumiset auttavat jaksamaan silloin kun kaikki ei sujukaan suunnitellulla tavalla. Tilanne on se mikä se on, silloinkin kun se on vaikea.”
Yritykset ja korkeakoulut yhdessä
Hanna keskittyy työssään yritys- ja korkeakouluyhteistyön kehittämiseen, joka sopii Hannalle kuin nenä päähän, onhan hän toiminut monien erilaisten projektien parissa niin korkeakoulu- kuin yritysmaailmassakin.
”Yritykset puhuvat Lahden Tiedepuistosta, opiskelijat N73:sta – ja kuitenkin kaikki lopulta puhuvat samasta toimintaympäristöstä. Se miten saada enemmän yhteistyötä ja synergioita aikaan vaatii yhteisiä ahaa-hetkiä ja yhdyspintoja, Käkikello-aulan kahvitteluja ja heittäytymistä tilanteisiin – puolin ja toisin. Onneksi tämä on turvallinen ympäristö siihen kaikille.”
Yritykset ja korkeakoulut yhdessä
Hanna keskittyy työssään yritys- ja korkeakouluyhteistyön kehittämiseen, joka sopii Hannalle kuin nenä päähän, onhan hän toiminut monien erilaisten projektien parissa niin korkeakoulu- kuin yritysmaailmassakin.
”Yritykset puhuvat Lahden Tiedepuistosta, opiskelijat N73:sta – ja kuitenkin kaikki lopulta puhuvat samasta toimintaympäristöstä. Se miten saada enemmän yhteistyötä ja synergioita aikaan vaatii yhteisiä ahaa-hetkiä ja yhdyspintoja, käkikelloaula kahvitteluja ja heittäytymistä tilanteisiin – puolin ja toisin. Onneksi tämä on turvallinen ympäristö siihen kaikille.”